background blog

Saturday, October 29, 2011

Rasa nak lempang je budak nih......

Assalamualaikum...

sebelum melelapkan mata a.k.a melingkar, saya nak luahkan kemarahan yang berlaku tengahari tadi...ada la seorang budak yang tak cukup umur nih, dalam 3 tahun lebih cenggitu lar... duk la meliuk lentok dengan 1 besi macam paku gitu kat tiang porch rumah saya nih.. depan rumah saya, rumah makcik die.. makcik die lak time tuh duk ampai baju, dah suruh budak tuh balik mandi..(tak reti-reti nak p mandi..mak die pun tak taw duk wat pe..heh..)

saya dengan baik hati, umpan la budak tuh..p balik mandi, nanti k.long bagi cokelat.. selamber je budak tuh jawab, dah ade dah cokelat kat rumah die! saya cakap lagi, ni cokelat lain.. pastuh die taknak dengar jugak..ok fine!! (dalam hati ade syak wasangka, ape la budak ni buat duk meliuk lentok kat tiang porch rumah aku nih!)

okeh, saya masuk p dapur, gtaw umi ngn makcik yang time tuh..saya cakap tgk budak tu (Aus nama yang kitorang panggil) lain macam jew..pastuh kat tangan die ade pegang benda macam paku, tapi bukan..heh....makcik dengan umi kite terus syak! mesti duk calar kete abah kite kat porch tuh! dengan pantas makcik, umi dan saya kuar p tengok........................................


HABIS SEBELAH KETE BAPAK AKU BUDAK TUH CALAR!!!!!!! DARI PINTU SEBELAH PENUMPANG DEPAN, SAMPAI KE BELAKANG!!!!!!

SIAP BUAT CORAK okeh!!!!


memang tebako kite time tuh...kuar nak p tengok kete tuh budak tu dah takde..(balik mandi la kot).. kalo ade rasa nak lempang 2 bijik! tapi fikir-fikir budak pulak! kalo kena kat kete kite, memang kena sedas budak tuh! kena ajar jugak kecik pun! grrrrrrrrrr..... abah kite rilex je, nak buat cmana...huhuhu...saya la yang berasap sket! abah kite berasap dalaman...heh......

ok.....dah lepas kemarahan...mau p melingkar....selamat malam semua! =)






10 comments:

  1. Alhamdulillah beliau tak mengamuk.
    kalau tak habis masuk surat kabar.

    apapun, kita kena bersabar sikit. cuba fikir apa yang anak kita nanti akan buat.
    :)

    ReplyDelete
  2. haha,,,panas juga kalau jd kat kete sendiri...

    *hai sy dari blog abang ben

    ReplyDelete
  3. salam perkenalan dari blog Ben!

    jahatnya budak tu, reportlah dekat mak ayah dia..

    ReplyDelete
  4. @Huda Diaz >> heee~ kite berasap kejap jer..marah pun tak kat budak tuh..senyum penuh makna jew..kui3

    @fizaFizz >> hai...thanks sudi singgah..=)

    @Miss Eiza >> thanks sudi singgah...agak panas jugak la.. kete abah kite, kete baru lak tuh..sabau je lah...heh...

    @mass saari >> salam perkenalan...=)da report kat mak die...hihi..

    ReplyDelete
  5. lempang je.. bior 14 hari tk berak... ni la masalah klu budak tk di displin kn dri kecik... last cikgu gak jd mangsa

    ReplyDelete
  6. @Lt M Mohd Asahar >>>> uikkssss pakcik...sabau2...budak 3thn lbey je kot... die tak belajar disiplin lagi nih...heee~

    ReplyDelete
  7. wuuuuuu..dasyat ar budak tu...report jer kt mak bpk die..pastu mtk claim..abeh citer

    follow sini

    ReplyDelete
  8. singgah sini nk tgk header pilihan abg ben
    memang kreatif :)

    ReplyDelete
  9. @yumida >>> da follow u..=)

    @miss Purple Ungu >> thanks ye sudi singgah..=)

    ReplyDelete