background blog

Tuesday, September 27, 2011

Karenah kanak-kanak ribena sangat mencuit hati den!

Assalamualaikum.....

sebelum berkisah pasai tajuk tuh, saya mau tanya...sape suke budak-budak??? a.k.a kanak-kanak?? haaa jawab dalam ati yer.. saya nih pulak agak tak suke dengan kanak-kanak..kalo baby tuh okeh lagi... tambah-tambah kalau yang nakal... memang tak suke ler.. geram je nak p karate kejap.. giler kejam kan.. tapi kan, benda yang kite tak suke itulah yang kite dapat kan... tapi jangan mengeluh.. kita hanya bersyukur dengan kurnianNYA... kan..kan..kan..

disebabkan saya ni tak berapa suke dengan kanak-kanak, makanya saya telah dihantar oleh PPD untuk jadi guru ganti di sekolah rendah.. (mood : redha=) sebenarnya layan kanak-kanak ni best wooooooooo....hahaha... kadang-kadang rasa nak gelak tergolek-golek pun ade, dek karenah budak-budak tak cukup umo nih.. time ngajar jadi sangat fun!! balik sekolah kadang-kadang senyum sorang-sorang dek penangan diorang nih...adusss!!

hari ini lah hari yang paling rasa terpecah perut saya nih..banyak sangat duk gelak! dengan sangat bz nye kat sekolah, al-maklum lah guru ganti merangkap guru kelas sekali.. huh bz ler.. nak berangan ke, nak fikir tentang orang lain ke, memang tak sempat..(dalam hati, syukurrr alhamdulillah)

okeh berbalik pada cerita den tadi.. hari ni ada pjk dengan student tahun 2... sume student tahun 2, time pjk saya lah cikginyer... ya ampun, macam-macam karenah ader, bab gado tak payah cakap la.. memang wajib...bukan gado bertumbuk taw, gado mulut jerk..ahakss..kalo yang laki, tak puas ati member lawan sumbat gol bola lebih..aduyaiiiii.....yang paling saya suke sangat-sangat, ade sorang budak laki kecik nih, huhh sangat lincah..kalo die main skipping tuh, sekelip mata je die lompat! pastu kalo die main gelung rotan tuh, duk golek-golek pinggul memang x jatuh gelung tuh!! sweet giler rasa!!!

ada hikmah jugak saya dapat ngajar budak sekolah rendah nih...hilang stress kejap... just layan jer diorang, tapi..... jangan lebih-lebih pulak, nanti tak de rasa hormat kat cikgu... hihi pandai-pandai la kan... kata cikgu belajar psikologi...hik3...yang paling penting, saya sangat suka diri saya yang sangat bz sekarang nih!! fikiran tak payah duk melalut tempat len!! (mood : HAPPY!)

teringat lak kat pizza homemade nih...huh sedap!!!!!



No comments:

Post a Comment