background blog

Tuesday, February 14, 2012

Apabila alat pemadam api 'makan' kaki.....

Assalamualaikum...


Rumah terbakar panggil Bomba...

Bomba datang berlumba-lumba...



Ini ape?

Ini alat pemadam api.

Fungsi?

Untuk memadam api.
Biasa kat bangunan sekolah memang wajib ada benda alah nih.

Pernah dengar alat pemadam api makan orang tak?

Mesti tak pernah kan?

Ini betul-betul terjadi semalam kepada student form 4.
Alat Pemadam Api ini 'makan' kaki student tu sampai patah 2 jari kaki.

Al-kisahnya.....

Jam menunjukkan 12 tengahari. seorang student A bersama student B berjalan-jalan di koridor sekolah menuju ke tandas untuk melepaskan hajat. Dalam perjalanan menuju ke tandas tu, biasa la kalo dah budak pompuan, banyak lak idea duk bersembang. Sampai je dekat tandas tersebut dengan tidak disedari oleh student A tersebut alat pemadam api TERJATUH atas kaki. Ouchhh sangat sakit dan makanya... Apa lagi...


Terus la ke hospital dan diberi 3 jahitan dan 2 jari kaki patah.


Pada jam 4.30 petang menandakan tamatnya ujian selaras 1 untuk subjek Sejarah tingkatan 5. Dah settle hantar kertas jawapan kat jabatan, makanya terasa isyarat getaran handphone saya nih. Tup tup kawan saya call ajak temankan dia hantar student A nih balik Parit Sulong, Batu Pahat. Adehh, nak tolak kesian lak kat dia nak balik sorang nanti. Bukan ape, kena merentasi Hutan Simpan Taman Negara Endau Rompin dan ditemani kebun kelapa sawit sepanjang perjalanan ke Batu Pahat. Ade beran?? Haruslah TAK SANGGUP kan nak meredah sorang. (Ayah tak dapat datang ambil atas sebab tertentu dan pihak HEP dah bersetuju untuk menghantar student iaitu warden la wakilnya.=)

Makanya jam 4.49 petang, kami bertolak ke Batu Pahat bertiga bersama student A. Jam 7.40 malam kami tiba di rumah student A. Niat dihati naik minum yang telah disediakan dan terus je gerak balik, sebab perjalanannya bukannya dekat, ade la dalam 180km. Baru je duduk kat beranda rumah, datang pulak kaunselor student A dari sekolah lama. Kaunselor di dijemput oleh ayah si student A nih sebagai wakilnya nak bertanya cmana kejadian berlaku dan effect kepada pelajaran si student A sebab diberi cuti 14hari. Adehhhhhh pastu kami dengan sopan santun la duk menjawab blablablablabla.. Jam 8.35 dah mintak diri nak balik. Kalau di layan memang tidur kat beranda la gamaknya!

Kami terus pecut ke rumah sepupu kat Simpang Lima untuk solat jamak terus dan dapat pulak panggilan dari ayah si student A nak bagi kunci locker, mintak tolong cikgu ambilkan buah dalam locker takut buruk dan busuk. Adehhhh!!! tunggu lagi..........

Jam 9.20 malam baru la gerak balik Mersing. Sepanjang perjalanan hanya di iringi dengan bacaan ayat suci jer. Mau tak seram. Langsung takde kereta bila sampai kat Kahang tuh. Kereta kami sejibik jer okeh! Kami pecut sepecutnya (ampun cikgu BM.heh) kereta itu dan 11.20 tiba di Mersing. Bapak laju kawan aku drift! Alhamdulillah selamat.



Psssttt >>> all picture credit to en.google~


OK SEKIAN DULU LAPORAN UNTUK HARI INI.....(^_^)


2 comments:

  1. mak aih
    tak dapat bayang
    sakitnyaaaaaa
    benda tu dah la berat


    P/S : Nak Minta Tolong Bantu Hans Menang iPad 2

    http://hanspunyablog.blogspot.com/2012/02/pusingan-akhir-contest-gadget-impian.html

    ReplyDelete