background blog

Friday, February 10, 2012

Dapat anak angkat 14 orang.. ho yeahhh!!!

Assalamualaikum...

Dingin malam ini sedingin lavender yang mengusik jiwa dan raga sebentar tadi sambil ditemani cicak besau yang melawati bilik ini. Adeh! seram!!!. Terjiwang sikit malam nih. heh. Alhamdulillah malam ni rasa tenang dan lega sikit setelah beberapa hari yang agak kebizian dengan kemasukan pelajar baru dan menjadi ibu homeroom kepada 14 orang pelajar tingkatan 1. Ho yeah!!

Ibu homeroom?? ape benda nih? dulu sebelum saya datang ke maktab nih, saya pun tak taw dan tak pernah dengar tentang homeroom nih. Bila datang sini, segalanya berubah. Ecehh. Homeroom ni macam satu program la. Program ke? lebih kurang la. Seorang guru akan diberi tanggungjawab menjaga a.k.a bertindak sebagai pengganti ibu dan ayah pelajar a.k.a ibu angkat ler senang a.k.a jugak penasihat kepada 15 orang pelajar. tapi saya dapat 14 orang je, sebab ada student sorang lagi masih tak daftar.

Segalanya bermula setelah ibu bapa tinggalkan anak mereka di maktab nih, saya akan mengambil alih tugas sepenuhnya! di mana segala kesalahan yang dilakukan oleh anak-anak (adehh, tua dah den!) homeroom, saya akan bertanggungjawab. Duit ibu ayah tinggalkan untuk anak-anak saya yang handle. Bagi nasihat yang merangkumi semuanya gituuu. Pendek kata segalanya ibu homeroom!

Semoga saya dapat jadi ibu homeroom yang berjaya didik anak-anak homeroom nanti. Ini satu pengalaman yang sangat berharga. heh!



Like this picture!! credit to en.google..=)




Ibu homeroom...hakhakhak...


No comments:

Post a Comment