background blog

Tuesday, February 21, 2012

Jambatan Goyang-goyang...

Assalamualaikum...

Adehhhh Vanila Coklat nih spoil mood lah malam nih. Ingat dah berbaik dah, tapi tak berbaik lagi. Kita yang tengok nih sengsara jap! Haishh. Untuk hiburkan hati dan mood yang spoil nih, saya ada satu lagu yang ISTIMEWA.


Jambatan Goyang - Goyang

Jambatan goyang-goyang..


Jambatan goyang-goyang..


Ku takut tenggelam..


Ku takut tenggelam..


Lalu aku berenang..


Lalu aku berenang..


Habis basah bajuku..


Habis basah bajuku..



Credit to en.google~


Lagu nih jangan tak tau, siap ada lenggok tariannya sekali. kikiki. Saya dengar lagu ni pun waktu slot bersama pelajar baru Tingkatan 1 yang mendaftar ke maktab nih. Saya dan kawan saya buat syarat, pada sape-sape yang tido dalam slot Kemahiran Hidup nih, kena nyanyi. Heh.

Nak dijadikan cerita, ade la sorang pelajar nih, memang sangat mengantuk la kot, boleh la duk syok tido kat kerusi tuh. Yang perempuan nih ngantuk jugak, tapi cover lagi. heh. Kami pun ape lagi, panggil la pelajar nih suruh nyanyi kat depan kawan-kawan seramai 100 lebih. Dia sangat berani, datang depan je cakap nak nyanyi lagu Jambatan Goyang-goyang. Bukan sekali kami suruh nyanyi, berkali-kali dan semua pelajar ikut! Sangat terhiburrr!! comel sangat bila pelajar duk nyanyi mengikut lenggok. Kalau orang tua nyanyi?? Pengsan!


Credit to en.google~


Saya buat satu keputusan, disebabkan saya kena ngajar tingkatan 1 tiga kelas, saya letakkan syarat, sapa-sapa tido waktu saya ngajar, memang WAJIB nyanyi lagu jambatan goyang-goyang. kikiki.. Ini salah satu cara yang saya gunakan untuk hilangkan rasa mengantuk pelajar, terutamanya waktu kelas lepas rehat, Belajar sambil berhibur ditambah dengan Pop Kuiz!

Tapi nanti lama-lama pelajar mesti bosan dah, lagu ape lagi erkkk yang mencuit hati nih??? any suggestion?? (^_^)

No comments:

Post a Comment