background blog

Tuesday, June 14, 2011

Sukanya Dalam Hati~

Assalamualaikum.....

selamat pagi sumer.... hari nih tetibe berbelog pagi2 nih... siap bawak lappy mai sekolah... biasa la tu kan.... satu hari ari nih tak de kelas... aduyaiiii bosan jugak... kalo kat U dulu memang harusla mimpi indah lagi time nih.... kalo tak rasa bahang matahari, memang tak kan bangunnye... sayang sangat kat bantal ngan tilam..uhuksss...

rindunya saat2 di rumah sewa dulu..so sweettt..... bile dah balik kampung, rindu rumah sewa dulu, bile kat rumah sewa keje asyik nak balik kampung jer... manusia macam ni lah, tak pernah puas dengan apa yang ada...saya la tuh.... hihi....

semalam dapat jadual baru, berubah lagi jadual waktu saya...tapi nasib lerr ari selasa tetap xde kelas... hek3... saya dapat 12 waktu mengajar...student praktikum biasanya macam tu lah... minima 8 waktu dan maksima 12 waktu.... subjek yang saya kena ngajar:

Prinsip Perakaunan form 4

Kemahiran Hidup Pilihan ERT form 2

Kemahiran Hidup Pilihan Perdagangan dan Keusahawanan (PK) form 2

actually saya dapat yang pilihan PK form 1, pastuh semalam ada perubahan jadual waktu form 4, clash la pulak ngn kelas form.... kalut ribut semalam tak taw nak masuk kelas yang mana satu.... bile tanya cikgu akaun, suh masuk kelas akaun, bile tanya cikgu KH, suh masuk kelas KH...kui3... poning den.... last2 memang kena masuk kelas akaun lah...tu saya terpaksa amik form 2 lak.... tapi bile nak masuk kelas form 4, ingat nak bincang soklan exam jer.... sekali tanya cikgu akaun, die suh ngajar terus.... adoiiiiiii lagi la, nak tercabut jantung hati nih.... mau nye tak tercabut, time tuh kul11.37, kelas lak kul12.15.... baru taw jadual berubah 11.20.......

dengan sepantas kilat buat preparation la....bincang2 dengan cikgu, alhamdulillah kena ngajar pelarasan.... dan pelarasan tu saya dah penah buat mikro teaching waktu kat U dulu... tak menjadi masalah sangat la...tapi susah jugak nak bagi student faham.... akhirnyaaaa student faham.... tak taw lah sejauh mana.... ponat den banyak kali kena ulang benda yang sama.... tapi seronok.... ada student siap cakap...cikgu, rilex2.... minum air dulu...muahaha.....

dan saya rasa.............

I LOVE BEING A TEACHER.....

ok sudah dulu....=)


No comments:

Post a Comment