background blog

Wednesday, June 13, 2012

Hari Pertama =))

Assalamualaikum..

Hai orang Malaysia! Orang Kapit sini sudah lama tak update karangan kat sini. Takde masa dan sangat bizi dengan rutin harian. Hari ni alhamdulillah hari kedua menabur bakti kepada anak-anak Bumi Kenyalang ini. Sangat teruja untuk mendapat pengalaman baru berdepan dengan pelajar dari suku kaum iban ini. Yang penting dapat belajar bahasa iban! =))

HARI PERTAMA??

 Hari Pertama menjadi GURU hakiki banyak tanggungjawab yang perlu dilaksanakan. Jadi redha je lah kan sebab guru baru la katakan. Nasib la jadi Guru kelas tingkatan 2A4. Takda la haruuu sangat kan. Cik nor (rakan seangkatan a.k.a housemate jugakkk) jadi guru kelas 2A10. Terbaekk!! heh..

OPSYEN???

Opsyen saya Kemahiran Hidup/Perakaunan. Tapi saya diberi tugas untuk mengajar MATEMATIK! Ade bran?? Takde nak bran sangat, jadi inilah CABARAN yang sebenarnya!! Kata PK 1 saya, kamu semua datang pertengahan tahun, susah nak bagi ajar opsyen masing-masing. Saya terima seadanya ajar Matematik tingkatan 1 dan 2. =))

Huaaarrrrgghhhhh...Ngantuk! Hari ni ada meeting guru sebelah malam. Biasanya sekolah ini akan adakan meeting guru-guru pada waktu malam sebab sekolah 2 sesi dan taknak ganggu P&P. Itu baru pengalaman hari pertama. Belum lagi pengalaman  masuk rumah sewa, nanti saya update okeh!!  Masa untuk mimpi indah!!! =))

IKLAN JUP....=)
 
 Konvokesyen!!!


Alhamdulillah, selesai istiadat Konvokesyen Universiti Pendidikan Idris kali ke-14....





No comments:

Post a Comment