background blog

Tuesday, April 10, 2012

Sesungguhnya SABAR itu sangat INDAH!

Assalamualaikum....

Ho la u olsss... Syukur alhamdulillah sepanjang ai berada di bumi Mersing nih, ai dipertemukan dengan seorang Guru Pendidikan Islam dan Bahasa Arab a.k.a Ustazah la senang kan. Ai rasa seronok dapat berkawan dengan Ustazah nih sebab banyak nasihat dan pengalaman dari dia ai dapat belajar. Kalau ai ada masalah, ai lebih senang story mory kat die. Sekarang nih, dia adalah kawan ai yang paling rapat!

Nasihat dari ustazah untuk ai tika ai berdepan dengan masalah dengan seseorang yang buat ai kurang SABAR :

" Anggaplah semua ini sebagai dugaan hidup kita, sengaja Allah memberi dugaan samada sebagai peringatan atau kadang-kadang Allah memberinya untuk untuk meningkatkan lagi keimanan dan ketakwaan kepada Allah. Jadi, berlapang dada lah menerimanya dengan hati yang sabar, tiada satu pun yang sia-sia disisi Allah. Percayalah.. jangan biarkan syaitan menguasai hati dan pemikiran kita"


" Semoga CANTIKmu secantik Aisyah,
Semoga SABAR mu sesabar Siti Khadijah,
Moga IKHLAS mu seikhlas Rabiatul Adawiyah,
Moga tempatmu di Syurga Al-Jannah."

Mau banjir gak la bilik ai dapat nasihat yang berguna nih. Dan terus berfikir panjang lebar dan terus bersabar dengan karenah manusia di atas dunia yang sementara ini. Ai tak nak SYAITAN menguasai hati dan fikiran ai lagi... JADI...............................







SENYUM LAH....








SESUNGGUHNYA SABAR ITU SANGAT INDAH!

(^_*)


No comments:

Post a Comment