background blog

Wednesday, November 23, 2011

Lagi Gambar Fasa Pertama Banjir...

Assalamualaikum...

ho laaa.... suasana kat kelantan nih betul-betul rasa sejuk..kalo sapa-sapa rasa teringin nak mandi air terjun, meh rumah saya nih, air paip kat rumah nih dah macam air kat air terjun dah nih.. sejuk woooo... nak mandi pagi-pagi pun fikir 2 3 kali...

semalam air dah surut dah....tapi disebabkan hujan tak berhenti-henti, air nak semula tengahari tadi.. tapi alhamdulillah la takde teruk pun.. setakat paras-paras betis jew.. budak-budak la paling seronok.. duk main air.. sawah bendang kat belakang rumah nih dah macam lautan dah.. heh..











ni lah sungai belakang rumah tok kite....


sungai nih budak-budak memang tidak dibenarkan mandi.. menjengah pun tak boleh.. arus sangat deras dan bahaya!


Tuesday, November 22, 2011

Fasa Pertama Banjir.. (^_^)

Assalamualaikum...

ho laaaa... hari nih hujan lebat sangat dari semalam lagik.. so disebabkan hujan yang lebat, jadinya air sungai melimpah ler.... pastu ade orang lepaskan air kat empangan kat area rumah saya..... pastuh banjir laaaaaa..

sangat bernasib baik sedara saya kenduri semalam, kalo kenduri hari nih, memang terbaekk la.. kenduri dalam air banjir.. mesti makan budu banyak la tu si pengantin...heh.. (ni orang tue la yang cakap...kui3..)

sekanag nih, tak mau cite panjang-panjang, nak p tengok budak-budak duk main air lak.. jom layan sket picture... (^_^)




air melimpah....sampai terus depan tangga rumah...








bila dah jadi macam nih, kena la alihkan kete letak kat tepi jalan...


peacee.....(^_^)