background blog

Thursday, October 6, 2011

Missed U olsssssss!!!!!

Assalamualaikum...

malam nih entri yang agak malas... nak tempek gambo jerk.. gambo waktu berpraktikum dulu.. ni kat sekolah menengah..=) student-student besau nih leh jadik geng.. tapi student-student kecik nih kena jadik macam mak diorang la pulakkkk...ahakssss.. mana tak jadi mak nye, kalo cikgu duk atas kerusi kang ade la budak-budak nak mai duduk atas cikgu la, pegang tangan cikgu, nk salam.. tak kire masa nak salam.. kalo tengok dari jauh lak, duk lambai-lambai la pulak... pastuh kalo cikgu lalu depan kelas diorang sebokk la duk panggil nama cikgu..padahal ade je cikgu len! haissshhhhhh!!! biasanya budak tahun 2 lah... yang tahun 4 dan 5 tuh nak salam jew, pastuh duk panggil nama pun ade gak...kadang tak ley handle budak-budak... biorrrr jerk!

with student form 2... time nih diorang buat majlis bukak puasa bersama saya...

ngah potong kek gituuuu.....

ni student form 4 lak.....=)

form 4 jugak....=)


okeh...sekian.....=)





Wednesday, October 5, 2011

Menu Diet yang senang, simple, mudah dan.... Sedap!!

Assalamualaikum.....

hari nih segmen masak-masak lak k... disebabkan sekarang mood saya sedang berdiet, saya nak berkongsi resepi dengan korang semua... ini resepi diet taw!! sangat senang, simpe, mudah dan...SEDAP!!! dan sesuai untuk orang yang tak sabar nak makan macam saya!! kui3

menu nih saya dapat time belajar dulu, saya tak tanya pun resepi sebenar yang student katering tu buat, ni saya agak-agak jew... kalau sedap tu kire betul la kan...kan...kan... ahaksss...

PRAWN COCKTAIL....

Bahan-bahan

  1. udang (suke hati korang la nak letak berapa pon, tak kesah)
  2. salad
  3. sos thousand island

Cara-cara

  1. udang perlu dibuang kulit, kepala sume lah...pastuh belah belakang die, buang taik! pastuh rebus, letak garam sket jew..
  2. salad tuh kena basuh bersih-bersih, kalau boleh rendam air garam kejap jerk..
3. dah siap semua, toskan udang yang telah siap direbus, masukkan dalam pinggan.


4. potong salad kecik-kecik sket, jangan kecik sangattaw! muat-muat mulut kite la yer! pastuh letak atas udang tadi.



5. kemudian letakkan sos thousand island tadi.. then gaul-gaul ler...


6. pastuh...MAKAN!!!!!!!!


ok...sekian..=)